Študenti sú hodnotení na základe výsledkov dosiahnutých v akademických predmetoch počas školského roka a súhrnne na vysvedčeniach za prvý a druhý semester školského roka. V rámci predmetu sa hodnotenie uskutočňuje formou klasifikácie, ústneho hodnotenia alebo ich kombináciou, prípadne inou formou, ktorá je v súlade so zásadami a cieľmi výchovy a vzdelávania.
Hodnotenie vyjadrené formou klasifikácie sa označuje stupňami: výborný, dobrý, uspokojivý, dostatočný, neuspokojivý. Ústne hodnotenie je opisom toho, ako žiak dosiahol výchovno-vzdelávacie ciele v danom predmete.
Hodnotenie žiaka v prípravnom alebo úvodnom ročníku sa uskutočňuje formou ústneho hodnotenia. Pri hodnotení žiaka - cudzinca v prvom ročníku štúdia sa zohľadňuje úroveň ovládania štátneho jazyka.
§55, Zákon NR SR č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov